2011年11月18日 星期五

負面情緒 Negative Emotions

Negative emotions are an addiction.

負面情緒是一種癮。

Right now, I don't fight much with my wife anymore. We might occasionally have a few less than pleasant conversations, but we can usually resolve these very quickly.


現在,我不常跟我太太吵架。我們偶爾有一些比較不愉快的交談,但通常可以非常迅速的解決這些問題。

While having the feeling of sorrow or anger during these events are normal, what I find surprising is the certain comfort in me that relishes these sorrow or anger.

雖然我還是會有難過或憤怒的感覺,這應該是正常的;但讓我驚訝的是,在難過或憤怒之外,還有舒適感,好像享受在難過或憤怒的感覺中。

Then, why I realized that negative emotions are all addictive. Like all addictions, we all know they are bad for us, yet, we still yearn for it, because it will make a part of us temporarily happy.

從那時起,我意識到:負面情緒會讓一個人上癮。 像所有的癮一樣,我們都知道不好,但內心仍然渴望它,因為它會使我們某一部分有短暫的快樂。

Before, when I had no control over my emotions, I didn't feel this yearning for them, because I was numb to it. Its only now, when the negative emotions are few and far in between, that I can see them for what they are.


之前,我無法控制自己的情緒時,我不會渴望負面情緒發生;因為這些情緒常常出現,而我也有點麻痺了。 但現在,負面情緒不常出現,我才知道它們的本質。

It's only now, when I give that part of me a small taste of these negative emotions, that its yearning and desire for them becomes transparent and obvious.

如今,當我嗅到自己有一點點負面情緒的味道時,我對它們的渴望變得透明和顯著。

It wants more, but I don't see a reason to give them to it.

我想要有多一點,但知道並不需要。

沒有留言: